Overslaan naar inhoud


ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN*

De webshop www.aquaphor-waterfilters.be  is een initiatief van:

Aquaphor Benelux BV (AWater)

Kauwplasstraat 120

BE-3545 HALEN

KBC IBAN BE83 7340 6716 3415   BIC KREDBEBB

Bedrijfsnummer (BTW):  BE0798 981 872


In geval van vragen of opmerkingen kan U ons steeds via:

Email: [email protected]

Tel.:+32 471 407 313

Wij vragen U om steeds jouw ordernummer en/of andere relevante informatie bij de hand te houden zodat wij spoedig en ter zake kunnen antwoorden.

Artikel 1. Definities


1.1 De Onderneming: de Onderneming met Ondernemingsnaam Aquaphor Benelux, handelend onder de naam Awater, Ondernemingsnummer 0798.981.872 en rechtsvorm besloten vennootschap gevestigd te Kauwplasstraat  120, 3545  Halen, met mailadres: [email protected] en met telefoonnummer +32 471 407 313.

1.2 De Klant-Consument: iedere klant - natuurlijke persoon die gewoonlijk in België leeft en voornamelijk met een privédoel voor ogen handelt. De Onderneming heeft met deze klant een B2C-relatie.

1.3 De Klant-Onderneming: iedere klant - natuurlijke persoon die zelfstandig een beroepsactiviteit uitoefent, iedere klant - rechtspersoon en iedere andere klant - organisatie zonder rechtspersoonlijkheid. De Onderneming heeft met deze klant een B2B-relatie.

1.4 De Klant: iedere Klant-Consument en Klant-Onderneming.

1.5 Producten: alle goederen beschikbaar voor aankoop op de Website of via een offerte aan klanten.

1.6 De Overeenkomst: de overeenkomst op afstand gesloten tussen de Onderneming en de Klant voor de aankoop van Producten via de Website. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.

1.7 Website: de website van de Onderneming: www.aquaphor-waterfilters.be


Artikel 2. Toepassingsgebied


2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen (inclusief offertes, aanbiedingen, bestelbonnen en overeenkomsten) tussen de Onderneming en de Klant.

2.2 De aanvaarding van het aanbod (uitdrukkelijk of stilzwijgend door betaling) impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden.     

Artikel 3. Eenzijdige wijziging of aanvulling


3.1 Bepalingen of voorwaarden die van deze voorwaarden afwijken of die deze voorwaarden wijzigen of aanvullen, zijn voor de Onderneming slechts bindend indien de Onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze bedingen instemt.

3.2 Verwijzen aanbod en aanvaarding naar verschillende algemene voorwaarden, dan komt de Overeenkomst niettemin tot stand. Beide algemene voorwaarden maken deel uit van het contract, met uitzondering van de onverenigbare bedingen, tenzij de onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze onverenigbare bedingen heeft ingestemd.

3.3 De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de Overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of van de rest van de bepalingen en clausules.

Artikel 4. Totstandkoming en duur


4.1 De Overeenkomst is gesloten zodra de Klant het aanbod en de algemene voorwaarden heeft aanvaard.

4.2 De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.

Artikel 5. Prijs- en kostenbepaling


5.1 De toepasselijke prijzen zijn deze die op de Website vermeld staan op het tijdstip van de bestelling. De prijzen worden bepaald per opdracht en zijn uitgedrukt in euro en inclusief btw.

5.2 De prijzen vermeld op de Website of in de offerte zijn exclusief leveringskosten. De leveringskosten zijn beschikbaar voor de Klant via (www.aquaphor-waterfiltres.be/service).

5.3 Alvorens een bestelling definitief wordt geplaatst, wordt de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, aan de Klant getoond op de relevante bestelpagina of in de offerte.

5.4 Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal de Onderneming schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra de Onderneming kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft in voorkomend geval de mogelijkheid om de Producten te blijven kopen of de bestelling te annuleren. Als de Onderneming er niet in slaagt om contact op te nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als de Onderneming geen antwoord van de Klant ontvangt binnen een termijn van 7 dagen, behandelt de Onderneming de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.

5.5 In afwijking van de standaard online bestelprocedure moet de Klant voor bepaalde specifieke en/of unieke producten contact opnemen met de Onderneming. In dat geval zal de Onderneming een individuele offerte opstellen. Een dergelijke op naam gestelde offerte heeft een geldigheidsduur van dertig (30) kalenderdagen, tenzij een andere termijn in de offerte staat vermeld.

5.6 Voor de Klant-Consument vermeldt de offerte de prijs inclusief btw, evenals alle bijkomende kosten zoals leveringskosten. Voor de Klant-Onderneming vermeldt de offerte duidelijk de prijs exclusief btw, evenals alle bijkomende kosten zoals leveringskosten.

5.7 De aanvaarding van de offerte door de Klant dient schriftelijk te gebeuren binnen de geldigheidstermijn van de offerte. Na aanvaarding van de offerte ontvangt de Klant een orderbevestiging.

Artikel 6. Levering


6.1  Voor online bestellingen via de Website streeft de Onderneming ernaar de Producten binnen 24 uur te verzenden, met een geschatte levertijd van 2-3 werkdagen, tenzij anders vermeld bij het specifieke Product. Voor andere bestellingen geldt een levertijd zoals overeengekomen met de Klant. In ieder geval zal de levering plaatsvinden binnen een termijn van dertig (30) dagen na volledige ontvangst van de betaling/orderbevestiging, tenzij anders overeengekomen.

6.2 Indien de Onderneming niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt de Onderneming zich ertoe om de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. De Klant zal de Onderneming dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als de Onderneming de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren.

6.3 De Klant ontvangt een bevestiging via mail zodra de bestelling de Onderneming verlaat.

6.4 De Onderneming zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan de Onderneming heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.

6.5 Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.

6.6 De Onderneming behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, zoals maar niet beperkt tot de situatie waarin een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal de Onderneming de Klant schriftelijk op de hoogte brengen.

6.7 Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij de Onderneming onmiddellijk schriftelijk op de hoogte brengen. Na kennisgeving zal de Onderneming de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de beschadigde Producten.

Artikel 7. Herroeping



7.1 De Klant-Consument heeft een wettelijk recht om de Overeenkomst te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in artikel 7.2. Dit betekent dat de Klant-Consument kan beslissen om de Producten gedurende de betrokken termijn niet te bewaren. De Klant-Consument moet de Onderneming conform artikel 7.4 op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. De Klant hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.

7.2 De Klant-Consument beschikt over veertien (14) dagen om de Overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:

a.      Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn te lopen de dag na ontvangst van het Product door de Klant.

b.      Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn te lopen de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.

c.      Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn te lopen de dag volgend op de dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen

Indien de Onderneming de Klant niet de wettelijk vereiste informatie heeft verstrekt met betrekking tot het herroepingsrecht van de Klant, zal de Klant twaalf (12) maanden de tijd hebben om de Overeenkomst te herroepen vanaf de dag na het einde van de bovenvermelde eerste termijn van veertien (14) dagen. Indien de Onderneming de Klant de wettelijk vereiste informatie heeft verstrekt met betrekking tot het herroepingsrecht van de Klant binnen de bovenvermelde termijn van twaalf (12) maanden, heeft de Klant veertien (14) dagen de tijd om de Overeenkomst te herroepen vanaf de dag nadat de Klant de informatie van de Onderneming heeft ontvangen.

7.3 Bij herroeping dient de Klant-Consument de Producten terug te sturen in een staat die een beoordeling van de aard, kenmerken en werking van het product mogelijk maakt. Dit betekent dat de Klant-Consument de Producten mag inspecteren en testen zoals hij dat in een fysieke winkel zou doen, maar niet mag overgaan tot effectief gebruik of installatie van de Producten. De Klant-Consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering die het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van de Producten vast te stellen.

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen met betrekking tot:

a.      de dienstenovereenkomsten nadat de dienst volledig is uitgevoerd, indien de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de Klant en met de erkenning dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen nadat de Overeenkomst volledig is uitgevoerd door de Onderneming;

b.      de levering van goederen volgens specificaties van de Klant of de levering van goederen die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

c.      de levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden en die na de levering ontzegeld zijn;

d.      de levering van goederen die na levering, volgens hun aard, onherroepelijk zijn vermengd met andere Producten;

e.      de overeenkomsten waarbij de Klant de Onderneming specifiek heeft verzocht om hem te bezoeken met het oog op het uitvoeren van dringende herstellingen of onderhoud. Wanneer de Onderneming bij een dergelijk bezoek aanvullende diensten heeft verleend waar de Klant niet expliciet om heeft gevraagd, of andere goederen heeft geleverd dan vervangstukken die noodzakelijk gebruikt worden om het onderhoud of de herstellingen uit te voeren, is het herroepingsrecht op die aanvullende diensten of goederen van toepassing;

f.       de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd indien de uitvoering is begonnen met de voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de Klant en zijn erkenning dat hij daarbij zijn herroepingsrecht verliest.

7.4 Indien de Klant beslist de Overeenkomst te herroepen, moet de Klant de Onderneming daarvan op de hoogte brengen door het invullen van het modelformulier in bijlage 1 bij deze algemene voorwaarden of door verzending van een e-mail naar [email protected], waarin ondubbelzinnig wordt verklaard dat hij de Overeenkomst wenst te herroepen.

7.5 De Klant moet de Producten terugbezorgen aan de Onderneming zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien (14) dagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan de Onderneming. De Klant kan ervoor kiezen om een retourlabel van de Onderneming te ontvangen via e-mail of zelf een geschikte retourzending te regelen. Indien de Klant het retourlabel van de Onderneming gebruikt, moet dit correct worden aangebracht op de verpakking van de terug te sturen Producten.

 7.6 Alle kosten voor het retourneren van de Producten zijn voor rekening van de Klant, ongeacht of het retourlabel van de Onderneming wordt gebruikt of de Klant zelf een verzendmethode kiest.

7.7 In geval van herroeping:

a.      zal de Onderneming de reeds door de Klant betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten. De Onderneming kan de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat de Klant ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel.

b.      de Onderneming zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten.

c.      de Onderneming zal de Klant terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant gebruikt heeft om te betalen.

d.      de Onderneming heeft het recht om de Klant terug te betalen met vouchers als de Klant vouchers heeft gebruikt om de Producten te betalen.

7.8 De Klant-Onderneming beschikt niet over een herroepingsrecht.

Artikel 8. Overmacht en wanprestatie


8.1 De Onderneming is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst indien dit te wijten is aan overmacht. De Klant kan in geval van overmacht aldus geen schadevergoeding eisen wegens wanprestatie.

8.2 Onder overmacht wordt verstaan: ieder voorval dat buiten elk aanwijsbaar menselijk handelen om voorkomt zoals maar niet beperkt tot ziekte, een overlijden en extreme en onvoorziene weersomstandigheden of natuurfenomenen.

8.3 In geval van een situatie van tijdelijke overmacht brengt de Onderneming de Klant hiervan op de hoogte en zullen de verplichtingen van de Onderneming krachtens de Overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van overmacht. Wanneer de situatie van overmacht invloed heeft op de levering van de Producten, zal de Onderneming een nieuwe leveringsdatum regelen met de Klant nadat de situatie van overmacht voorbij is.

8.4 In geval van een situatie van blijvende overmacht brengt de Onderneming de Klant hiervan op de hoogte. In voorkomend geval is de Onderneming bevrijd van haar prestaties.

8.5 De Klant dient ervoor te zorgen dat de diensten en/of goederen door de Onderneming op een normale manier kunnen worden geleverd en geïnstalleerd op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip. De Klant dient onder meer te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Indien hieraan niet is voldaan, is de Klant gehouden alle schade te vergoeden die hierdoor ontstaat, met inbegrip van wachturen, bewaringskosten, kosten voor het behoud van de zaak, eventuele extra transportkosten en voorrijkosten.

8.6 De Onderneming gaat een inspanningsverbintenis aan en is niet gehouden ten opzichte van de Klant-Onderneming tot enige vergoeding voor schade, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar of haar hulppersonen geleverde diensten of verkochte goederen, behalve in geval van opzet. De Onderneming is geenszins aansprakelijk ten opzichte van een Klant-Onderneming voor een zware fout van haarzelf of haar hulppersonen. De Onderneming is niet gehouden ten opzichte van de Klant-Consument tot enige vergoeding voor schade die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar of haar hulppersonen geleverde diensten of verkochte goederen, behalve in geval van opzet of zware fout.

8.7 In geen geval kan de Onderneming worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Klant als aan derden.

8.8 Onverminderd de rechten en rechtsmiddelen die door de toepasselijke wetgeving of deze algemene voorwaarden aan de Klant worden toegekend, zal de aansprakelijkheid van de Onderneming voor directe schade beperkt zijn tot de waarde van de bestelde Producten.

8.9 Het herstel van de schade veroorzaakt door de niet-nakoming van een contractuele verbintenis zal binnen de wettelijke grenzen exclusief beheerst worden door de regels van het contractenrecht, zelfs wanneer de gebeurtenis die aan de oorsprong ligt van de schade ook een onrechtmatige daad vormt.

Artikel 9. Eigendomsvoorbehoud[1]


9.1 Goederen blijven de eigendom van de Onderneming tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en interesten.

9.2 Indien goederen door de Onderneming worden geleverd, gaat het risico over op het moment van levering.

9.3 Indien goederen moeten worden afgehaald door de Klant, gaat het risico over op het moment van de verkoop.


[1] Een klant-Consument dient expliciet met dit beding in te stemmen.

Artikel 10. Klachten en garantie


10.1 De Klant dient de geleverde goederen en diensten onmiddellijk na te kijken.

10.2 Iedere factuur wordt beschouwd als aanvaard, tenzij protest per aangetekend schrijven binnen de 14 dagen. 

10.3 De Klant-Consument heeft recht op een wettelijke garantie van twee jaar. De wettelijke garantie dekt elk defect of gebrek aan conformiteit van de Producten dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de datum van levering van de Producten.

10.4 De Klant-Consument moet de Onderneming via mail of via aangetekend schrijven informeren over de gebrekkige Producten binnen een redelijke termijn nadat het gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Klant.

10.5 Indien een gebrek zich voordoet binnen de wettelijke garantieperiode van twee jaar, moet de Klant de procedure volgen zoals bepaald in artikel 8. Na teruggave van het gebrekkige Product zal de Onderneming, naar eigen goeddunken van de Klant-Consument, de Klant-Consument een nieuw Product sturen of het Product repareren en zal de Onderneming alle kosten dragen in verband met de omruiling/reparatie van de Producten. Het Product kan alleen worden vervangen en geleverd in zoverre het nog steeds beschikbaar/in voorraad is bij de leveranciers van de Onderneming. Indien de herstelling of vervanging niet mogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Klant-Consument het recht om de Overeenkomst te beëindigen en zal de Onderneming de prijs terugbetalen in overeenstemming met artikel 7.7.

10.6 Voor details over de toepasselijke voorwaarden van Producten met fabrieksgarantie dient de Klant de garantievoorwaarden van de fabrikant te raadplegen die bij de Producten zijn verstrekt. Voor een Klant-Consument geldt een wettelijke garantieperiode van twee jaar, die kan worden aangevuld met een fabrieksgarantie, afhankelijk van de voorwaarden van de betreffende fabrikant. De fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de Klant-Consument.

10.7 Eventuele gebreken moeten door de Klant-Onderneming zo snel mogelijk en ten laatste 7 kalenderdagen na de levering door middel van een aangetekend schrijven aan de Onderneming worden gemeld. Na deze termijn staat de Onderneming t.a.v. de Klant-Onderneming enkel nog in voor verborgen gebreken die de zaak ongeschikt maken voor het gebruik waartoe ze bestemd is, voor zover de goederen inmiddels niet werden verwerkt en voor zover de Onderneming de gebreken kende of behoorde te kennen. De Klant verwittigt de Onderneming in dit geval uiterlijk binnen de 7 kalenderdagen na kennisname van het verborgen gebrek door middel van een aangetekend schrijven met een getailleerde beschrijving van het gebrek. Klachten wegens verborgen gebreken schorten de betalingsverplichting in hoofde van de Klant niet op.

10.8 Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met de Onderneming via het e-mailadres [email protected] of op het adres www.aquaphor-waterfulters.be/claims. 

Artikel 11. Betalingstermijnen & -modaliteiten


11.1 De Klant kan de bestelling betalen op het moment van plaatsing via de betaalmethoden die beschikbaar zijn via de Mollie-betaalprovider, waaronder iDEAL, Bancontact, creditcard, Apple Pay en Google Pay. Daarnaast is betaling mogelijk via een overschrijving op het rekeningnummer BE83 7340 6716 3415 (BIC KREDBEBB).

11.2 Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal de Onderneming de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling, behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen.

11.3 Indien de Onderneming uitzonderlijk en uitdrukkelijk afwijkende betalingsmodaliteiten heeft toegestaan waarbij de levering/verzending plaatsvindt vóór ontvangst van de volledige betaling, dient de Klant de betaling te voldoen binnen de overeengekomen termijn zoals vermeld op de factuur. Bij niet-naleving van deze betalingstermijn zijn de bepalingen van artikel 12 inzake schadevergoedingen en nalatigheidsintresten van toepassing.

11.4 Als de Onderneming niet de volledige betaling ontvangt binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling, heeft de Onderneming het recht om de bestelling te annuleren.

Artikel 12. Schadevergoedingen en nalatigheidsintresten (moratoire intresten)[2] 


12.1 Bij niet-betaling van (een gedeelte van) de factuur door een Klant-Onderneming zal een verhoging van het factuurbedrag aangerekend worden met een nalatigheidsinterest conform de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de betalingsachterstand bij handelstransacties en een forfaitaire schadevergoeding van tien procent (10%) met een minimum van 50 euro. 

12.2 Bij niet-betaling van (een gedeelte van) de factuur door een Klant-Consument zal een verhoging van het factuurbedrag aangerekend worden met een nalatigheidsinterest conform artikel XIX.4, 1° Wetboek economisch recht en een forfaitaire schadevergoeding met een minimum van twintig (20) euro conform artikel XIX.4, 2° Wetboek economisch recht.  

12.3 Deze interesten en dit schadebeding zijn van rechtswege en zonder ingebrekestelling verschuldigd vanaf de vervaldag van de factuur ten aanzien van een Klant-Onderneming. Ingeval van niet-betaling van de factuur binnen de vooropgestelde betalingstermijn door de Klant-Onderneming wordt een aanmaningsprocedure opgestart. Wanneer de aanmaning verstuurd wordt door de gerechtsdeurwaarder zal deze toepassing maken van het tarief burgerlijke en handelszaken KB 30.11.1976. Dit tarief zal worden gehanteerd voor de eventuele minnelijke fase zoals, maar niet beperkt tot: aanmaning, inlichting, dossierrecht, -kwijtings- en inningsrecht en voor de eventuele gerechtelijke fase. Alle hierdoor veroorzaakte kosten vallen ten laste van de Klant-Onderneming. 

12.4 Deze interesten en dit schadebeding zijn ten aanzien van de Klant-Consument verschuldigd vanaf de vijftiende dag na verzending van een eerste herinnering die kosteloos zal zijn. Eventuele invorderings- en uitvoeringskosten die optreden na deze eerste herinnering, zijn ten laste van de in gebreke gebleven Klant-Consument. 

12.5 Elke wanbetaling brengt de eisbaarheid mee van de openstaande facturen en geeft de Onderneming het recht, na ingebrekestelling, hetzij eventuele toekomstige leveringen op te schorten, hetzij de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.


[2] Een klant-Consument dient expliciet met dit beding in te stemmen.

Artikel 13. Bevoegdheids- en rechtskeuzebedingen


13.1 Deze voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht.

13.2 Voor elk geschil over de toepassing van deze voorwaarden en de uitvoering van de dienst zijn uitsluitend de rechtbanken territoriaal bevoegd voor de stad Halen bevoegd, zonder hierbij afbreuk te doen aan de regels vervat in artikel 624 Gerechtelijk Wetboek.

Artikel 14. Privacy


14.1 De Onderneming houdt volgende persoonsgegevens bij: naam- en voornaam, adres, telefoonnummer en e-mail. Deze gegeven zijn opgenomen in het dataregister en in de boekhouding en worden na tien jaar verwijderd.  

14.2 Bovenstaande gegevens (14.1) worden als vertrouwelijk beschouwd. Ze worden uitsluitend bewaard en verwerkt in het kader van de relatie tussen de Klant en de Onderneming. De gegevens kunnen worden doorgegeven aan partners die helpen bij de verwerking van de transactie met de Klant en partners die in het kader van de wettelijke verplichtingen tussenkomen.  

14.3 Bovenstaande gegevens (14.1) worden niet doorverkocht of doorgegeven aan derden zonder de voorafgaande goedkeuring van de Klant.   

14.4 De Klant kan steeds kennisnemen van de persoonsgegevens waarover de Onderneming beschikt. De Klant kan ten alle tijden vragen om deze gegevens te wijzigen of te verwijderen in zoverre dit mogelijk is rekening houdend met de wettelijke verplichtingen van bewaring van gegevens.  

14.5 De Onderneming gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het Privacybeleid op de Website.

*De originele versie van deze Algemene Voorwaarden is in het Nederlands. De Engelse en Franse vertalingen worden uitsluitend verstrekt voor het gemak. In geval van tegenstrijdigheden of inconsistenties prevaleert de Nederlandse versie.